Тема. Виражальні можливості фразеологізмів.
1. Ознайомлювальне читання.
Українська мова
багата на виражальні засоби, що дають змогу змалювати образ, відтворити пейзаж,
історичну добу, передавати переживання, радість, смуток, возвеличити людину,
засудити й викрити негативні її риси.
Серед численних перлин — синонімів, антонімів,
метафор,— що роблять мову красивою, образною, гнучкою та експресивною,
передають найменші порухи нашого серця, виділяють стійкі сполуки —
фразеологізми, що виражають думку й сподівання людей, їх побут, культуру,
історію, єднають різні покоління.
Фразеологізми та фразеологічні словосполучення є
важливими засобами мовної образності й виразності. Доречно вжиті, вони
впливають на читача або слухача, допомагають виразніше передати думку, роблять
розповідь яскравішою, надають мові емоційного забарвлення.
2. Досліджувальне завдання.
Дослідіть, чим відрізняються словосполучення першої і
другої колонок.
Білий папір |
Біла ворона (та, що відрізняється) |
Дати хліба |
Дати перцю (покарати) |
Відкрита каструля |
Відкрита душа (щира людина) |
Каша з молоком |
Кров з молоком (краса, здоров’я) |
Майстер виробничого навчання |
Майстер на всі руки (фахівець, спеціаліст) |
Водити за руку |
Водити за носа (обдурювати) |
Товкти просо в ступі |
Товкти воду в ступі (марна робота) |
І риба і м’ясо |
Ні риба ні м’ясо (ніякий) |
Гнути залізо |
Гнути кирпу (зазнаватися) |
Набити ґулю |
Набити руку (навчитися) |
3. Встановлення відповідності.
Немає коментарів:
Дописати коментар