неділя, 15 листопада 2020 р.

16.11.20 5 МСТУ Українська мова

 Тема. Мовленнєвий вчинок. Мовленнєва подія.

1. Практичне завдання (запис в зошити).

 Опрацювати теоретичний матеріал, під час читання зробити такі позначки і пояснити їх:

V — інформація відома;

+ — нова інформація;

! — найбільш важливі думки;

? — інформація, яка виявилася несподіваною.

Комунікативна стратегія — це правила й послідовності комунікативних дій, яких дотримується адресант для досягнення комунікативної мети. Мовленнєва стратегія — це загальний план досягнення мети мовленнєвої діяльності в певній комунікативній ситуації.

Мовленнєва тактика становить сукупність послідовних конкретних дій мовця, спрямованих на досягнення мети мовленнєвої діяльності в певній ситуації. Наприклад, мовець радиться, дає змогу слухачеві виявити свою самостійність, рішення приймаються спільно. Основу цієї тактики становлять відповідні прийоми: пригадування визначених принципів поведінки («Як ми вже домовилися...»); наголошення на спільності поглядів; порада щодо рішення; передбачення результату співпраці; звернення за порадою.

2. Метод «Ситуація»

Виявлення вчинку

1. Учителька виявила дві однакові роботи, одна з яких списана. Запитання «Хто в кого списав?»

Мовчання обох

2. 14-річний  Володимир Приходько виніс дворічну сусідку з палаючого будинку.

Свідома дія

3. Жителька одного з міст повідомила подрузі: « Ми збираємося нашою старою, дружною компанією і влаштовуємо завтра бенкет - шашлик зі свинини... Будемо смачно їсти, жартувати й навіть танцювати. До чого мені той піст».

Висловлення

4. Одного разу однокласник сказав своєму ровеснику: «Я радий, що ти з’явився в моєму житті. Я поважаю тебе як  друга», і цим урятував однокласника від переїзду до іншої школи.

Висловлення

5.У ситуації, коли всі довкола глузували з однокласниці і  дошкульних дотепах, подруга сказала: «Я вірю в тебе! Ти  класно зіграєш цю роль». І ці декілька слів   не лише додали сил, уселили віру, а й змінили життя.

Висловлення

6.Сцену жорстокого поводження з  ученицею спостерігав натовп допитливих однокласників  ...

Бездіяльність

3. Завдання (запис в зошити)

 Відредагуйте  речення.

 1. Підсобне господарство університету організувало роботу по систематичному забезпеченню студентської їдальні продуктами харчування.

2. Перед керівництвом заводу стоїть завдання організації справи підготовки кваліфікованих робітників.

 3. У плані підготовки до зимового періоду зроблено небагато.

4. Великі зміни намічено зробити в галузі поліпшення підготовки майбутніх інженерів.

5. У студентському середовищі широко поширені деякі негативні тенденції.

6. Конструктори вирішують велику програму підвищення продуктивності праці на заводі.



Удачі вам! Бережіть себе, не гуляйте по вулицям! 


Зв`язок з викладачем :

Viber – 0999831652

Електронна пошта – oxana.dudnik@ukr.net

Телефон - 0963300403

Facebook - https://www.facebook.com/profile.php?id=100013401396931


Немає коментарів:

Дописати коментар

27.12.23 97 група трактористів Українська література

  Тема.    Стилістична роль неологізмів і застарілої лексики. 1.   П овторення ► Прочитайте текст. На які дві групи ділиться активна лексика...