Тема. Числівник.
1. Опрацювання теоретичного матеріалу (запис в зошити).
Числівник — самостійна частина мови, що означає число, кількість предметів, їх порядок при лічбі й відповідає на питання скільки? котрий?
За значенням і морфологічними ознаками числівники поділяються на кількісні та порядкові. Кількісні означають число або кількість предметів і відповідають на питання скільки? Вони поділяються на такі розряди за значенням:
1) власне кількісні, що означають цілі числа: три, п’ятнадцять, сімсот;
2) дробові, що позначають частини предмета: дві п’ятих;
3) збірні, що позначають певну кількість предметів як одне ціле: семеро, одинадцятеро;
4) неозначено-кількісні, які називають приблизну кількість предметів: багато, кільканадцять.
Порядкові числівники означають порядок предметів при лічбі і відповідають на питання котрий? Наприклад: восьмий, сорок перший, п’ятисотий.
2. Розподільний диктант.
Записати числівники в дві колонки: в першу — кількісні, в другу — порядкові.
Двадцять п’ять, п’ять восьмих, сімнадцятий, шестеро, четвертого, сто, три дев’ятих, одинадцятеро, дев’ятий, вісімдесят, семисотий, чотириста, тринадцятий.
3. Тренувальна вправа.
Записати подані сполучення словами; вказати числівники кількісні та порядкові.
100 років, 5-го дня, 45 зошитів, 30-й метр, 6-та година, 14 учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар