вівторок, 4 травня 2021 р.

05.05.21 6 група кравців Українська мова

 Тема. Чергування голосних і приголосних в українській мові.

1. Опрацювання теоретичного матеріалу.

[о] — [а] перемогти — перемагати

[е] — [і] мести — вимітати

[е] — [и] здерти — здирати

[о], [е] — [і] ночі — ніч

[е] — [о] після [ж],[ч], [ш] шести — шостий

[г] — [ж] — [з] крига — крижина — на кризі

[к] — [ч] — [ц] жінка — жіночий — жінці

[х] — [ш] — [с] горох — горошок — у горосі

2. Розподільний диктант

   Розподілити слова у дві колонки: 1) слова, в яких відбувається чергування голосних, 2) чергування приголосних.

        Пекти — випікати, крига — крижина, котити — катати, берег — узбережжя, нести — носити, клонити — кланятись, свекруха — свекрушин, мести — замітати, вечоріє — вечір, брести — бродити, гонити — ганяти, деру — задирати, воля — вільний, жінка — жінчин, нога — нозі, рух — у русі.

3. Словниковий диктант

        Переписати слова, вставляючи пропущені букви. Підкреслити орфограму. Перевірити правильність написаного за орфографічним словником.

        Зб..рати, м..настир, вип..кати, солдатський, г..няти, завм..рати, ву..ко, шк..льний, щ..ка, к..ня, Льв..в, л..ду, підп..рати, ру..ці, вим..сти.

4. Творче аудіювання

     Довести, що це текст. Пояснити, про яку відповідальність кожної людини нашої країни в ньому йдеться.

        У Червоній книзі України містяться відомості про рідкісні та зникаючі види. Вони підлягають обов’язковій охороні. Всі громадяни нашої країни відповідальні за збереження всіх видів рослин, грибів і тварин. Кожен з нас несе моральну відповідальність за збереження природи нашого краю… (З підручника).

        До виділених слів дібрати спільнокореневі слова. Довести, чи відбувається в них чергування голосних.

5. Домашнє завдання (обов’язкове для всіх)

Написаний конспект  сфотографуйте і надішліть на електронну адресу викладача oxаnа.dudnik@ukr.net або на Вайбер 0963300403 для перевірки.

Немає коментарів:

Дописати коментар

27.12.23 97 група трактористів Українська література

  Тема.    Стилістична роль неологізмів і застарілої лексики. 1.   П овторення ► Прочитайте текст. На які дві групи ділиться активна лексика...