Тема. Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими обставинами.
1. Опрацювання таблиці.
2. Інтелектуальна розминка (відповіді дайте письмово)
-
Яке речення називають простим?
-
Чим воно може ускладнюватися?
-
Чим відрізняються однорідні члени речення від словосполучень?
-
Які члени речення не є
однорідними?
-
Чим відрізняються однорідні означення від неоднорідних?
- Для чого використовуються при однорідних членах речення
узагальнювальні слова? Які розділові знаки ставимо у таких реченнях?
- У яких випадках у реченнях із однорідними
членами між ними ставиться крапка з комою?
- Назвіть
умови відокремлення непоширених і поширених означень.
- Коли
відокремлюються прикладки?
- Чим
можуть бути виражені відокремлені обставини?
3. Тренувальна вправа.
Запишіть,
розставляючи розділові знаки та пропущені літери. Підкресліть відокремлені
обставини.
1.
Кармелюк пох...лив голову спершись л...ктями на коліна (В.
Кучер). 2. Я пройшов пр...морськими
стежками з пів/тисячі кілометрів не перест...ючи захоплюватися бач...ним
навколо (О.Довженко). 3. Виблискувала
в лузі річка і звиваючись губилася в зелених шатах набережного
гаю (А. Шиян). 4. Не вечеряючи
ліг (Македон) на д...вані (А.Шиян). 5.
Любив їдучи на возі з лугу д...витися лежачи на зоряне небо (О. Довженко). 6. Яків
п...ресилюючи біл... прикладає руку до облич...я і не знає чи то сл...ози чи
роса тр...мтить на його щ...ках (М. Стельмах).
4. Домашнє завдання (обов’язкове для всіх)
Написаний конспект сфотографуйте і надішліть на електронну адресу викладача oxаnа.dudnik@ukr.net або на Вайбер 0963300403 для перевірки.
Немає коментарів:
Дописати коментар