Тема. Позакласне читання №1. Іван Франко. «Перехресні стежки».
1. Ознайомлення з розповіддю про творчу історію повісті:
Повість “Перехресні стежки” Іван Франко друкував на сторінках львівського журналу “літературно-науковий вісник” протягом усього 1900 року. Таке траплялося в його творчій практиці й раніше: він міг почати публікувати великий за обсягом прозовий твір із продовженням, ще не поставивши в ньому крапку.
Кілька років, що передували роботі І.Франка над “Перехресними стежками” і дали йому матеріал для сюжету повісті, були надзвичайно драматичними в житті письменника. У 1895 р. його, доктора філософії, не допустили на посаду доцента кафедри української літератури Львівського університету. Сталося це з волі намісника Галичини графа К.Бадені, який остерігався політичного впливу І.Франка на студентську молодь. Це був тяжкий удар.
Проте ще більше сил відібрали у Франка, принісши йому безліч розчарувань, три спроби стати послом австрійського парламенту (1895, 1897, 1898 рр.) Влада зробила все, щоб не допустити “хлопського” кандидата до сейму. Втім, і самі селяни завдали Франкові чимало прикрощів своєю темнотою й покірливістю, – це був той випадок, коли люди обманюють самі себе, не відаючи, що творять. Добре розумівся Франко і на економічних питаннях, яким він приділить багато уваги у своєму майбутньому творі.
У другій половині 1890-х остаточно переривається листування І.Франка з Ольгою Рошкевич, яке тривало цілих двадцять років. Історія їхнього кохання відлуння і в “Перехресних стежках” (любовна драма Рафаловича і Реґіни). Отже, перебування у вирі тогочасного культурного та політичного життя Галичини давало письменнику багатий матеріал для його повісті.
План розгляду повісті
1. Змалювання становища українського селянства в умовах Австро-Угорської імперії в повісті “Перехресні стежки”.
2. Судово-правова система у творі – апарат приниження народу і маніпулювання законами на благо багатих.
3. “Бажання служити народові” – головна мета молодого правника Євгенія Рафаловича, носія авторської ідеї.
4. Перехресні стежки народних подвижників і чесних, небайдужих громадян сходяться для великих справ.
2. Читання твору або прослуховування аудіозапису.
3. Завдання
Письмово відповісти на запитання: “В чому актуальність повісті “Перехресні стежки”?
4. Домашнє завдання (обов’язкове для всіх)
Немає коментарів:
Дописати коментар