середа, 27 квітня 2022 р.

27.04.22 94 група електромонтерів Українська мова

 Тема. Паралельні закінчення  іменників чоловічого роду давального відмінка, іменників  знахідного відмінка;  місцевого відмінка однини і множини.

1. Перегляд відеоуроку.

Перегляньте відео та виконайте завдання.


2. Тренувальні вправи.

1)► Запишіть речення, розкриваючи дужки, визначте відмінок цих іменників, зосередивши увагу на їх закінченнях.

1. Дарованому (кінь) в зуби не заглядають. 2. Лихо (вовк) — зачинили його межи вівці. 3. Всякому (овоч) свій час. 4. Хто (вітер) служить, тому димом платять. 5. Дай (серце) волю, заведе в неволю. 6. Чого не може громада, того й (козак) зась. 7. Незваному (гість) місце за дверима.

2)► Запишіть прислів’я і приказки. Випишіть іменники ІІ відміни, визначте їх відмінок, поясніть відмінкові закінчення.

1. Без сокири не тесляр — без голки не кравець. 2. Діло майстра величає. 3. Добре тому ковал.., що на обидві руки кує. 4. Не дивись на чоловік.., а на його діло. 5. По роботі пізнати майстра. 6. Працює, як чорний віл. 7. Робота не вовк, в ліс не втече. 8. Де господар добре робить, там і поле буйно родить. 9. Хто коня годує, той дома ночує.

3. Пояснювальний диктант.

► Запишіть слова у формі давального та місцевого відмінків однини, підкресліть ті, що мають паралельні закінчення.

1) Директор, Київ, ягнятко, (при) вчитель, (у) ліжко, (на) лід, (на) кінь, село, роздоріжжя, немовлятко, (у) гурток, (на) держак, (на) поверх, (прибатько.

2) Дуб, син, місто, (у) сік, (у) центр, (на) шлях, майстер, студент, (при) іменник, (при) Володимир, гвинт, пухир, (на) олівець, слухач, буквар.

3) Дитятко, (на) робітник, Львів, (у) рів, (у) мішок, (на) літак, (нашлях, (услові, велетень, борошно, скляр, ягнятко, острів, плече.

4. Домашнє завдання (обов’язкове для всіх)

    Написаний конспект  сфотографуйте і надішліть на електронну адресу викладача oxаnа.dudnik@ukr.net або на Вайбер 0963300403 для перевірки.

Немає коментарів:

Дописати коментар

27.12.23 97 група трактористів Українська література

  Тема.    Стилістична роль неологізмів і застарілої лексики. 1.   П овторення ► Прочитайте текст. На які дві групи ділиться активна лексика...