Тема. Тире у складному реченні.
1. Опрацювання теоретичного матеріалу.
Перегляньте відео про вживання тире у складному реченні.
2. Коментоване письмо (запис у зошити)
Записати речення, проставити розділові знаки, пояснити їх. Побудувати схеми речень.
Гаї шумлять – я слухаю. [ – = ] – [ – = ]
Заспіваєш – аж світяться ранки. [ = ] – [ = – ]
Стихла пісня – тихо стало над степом. [ = – ] – [ = = ]
3. Творче моделювання (запис у зошити)
Із поданих пар простих речень скласти й записати складні безсполучникові речення. Побудувати схеми, пояснити розділові знаки.
За вихором продріботіла над селом землею одірвана од гурту хмара. З неї пішов лапатий, рідкий дощ.
Я не бував за дальніми морями, чужих доріг ніколи не топтав. В своїм краю під буйними вітрами щасливим я і вільним виростав.
Над лісом з’явилося сонце. Туман справді почав розступатися.
1. Лексичне дослідження
► Поміркуйте, чому пряму мову називають «прямою». Зробіть висновок. (Пряма — правдива, чесна, точна. Отже, пряма мова — чужа мова, передана дослівно, без змін, від імені того, кому вона належить.)
2. Опрацювання таблиці.
3. Пояснювальна робота
► Запишіть речення, розставляючи розділові знаки.
1. Ось я йду обізвалась Зима (Леся Українка).
2. Яких же я людей бачу одказує Кармель Багатих та вбогих (Марко Вовчок).
3. Мамо питаю то льони цвітуть.
4. Які надумав відкривать моря питаю у малого капітана (О. Квітневий).
4. Творча робота.
Скласти речення з прямою мовою за схемами.
Немає коментарів:
Дописати коментар