Тема. Виражальні можливості фразеологізмів.
1. Ознайомлювальне читання.
Українська мова багата на виражальні засоби, що дають змогу змалювати образ, відтворити пейзаж, історичну добу, передавати переживання, радість, смуток, возвеличити людину, засудити й викрити негативні її риси.
Серед численних перлин — синонімів, антонімів, метафор,— що роблять мову красивою, образною, гнучкою та експресивною, передають найменші порухи нашого серця, виділяють стійкі сполуки — фразеологізми, що виражають думку й сподівання людей, їх побут, культуру, історію, єднають різні покоління.
Фразеологізми та фразеологічні словосполучення є важливими засобами мовної образності й виразності. Доречно вжиті, вони впливають на читача або слухача, допомагають виразніше передати думку, роблять розповідь яскравішою, надають мові емоційного забарвлення.
2. Досліджувальне завдання.
Дослідіть, чим відрізняються словосполучення першої і другої колонок.
Білий папір | Біла ворона (та, що відрізняється) |
Дати хліба | Дати перцю (покарати) |
Відкрита каструля | Відкрита душа (щира людина) |
Каша з молоком | Кров з молоком (краса, здоров’я) |
Майстер виробничого навчання | Майстер на всі руки (фахівець, спеціаліст) |
Водити за руку | Водити за носа (обдурювати) |
Товкти просо в ступі | Товкти воду в ступі (марна робота) |
І риба і м’ясо | Ні риба ні м’ясо (ніякий) |
Гнути залізо | Гнути кирпу (зазнаватися) |
Набити ґулю | Набити руку (навчитися) |
3. Встановлення відповідності.
Немає коментарів:
Дописати коментар