Тема. Зміни приголосних при збігові їх у процесі словотворення.
1. Опрацювання таблиці.
2. Робота в зошитах.Завдання : переписати речення, розкриваючи дужки.
Вже не вперше з (Запорож+ської) Січі прилітали на Україну орли-запорожці на поміч поневоленим братам. (А. Кащенко.) (Гігант+ські) мечі прожекторів метушливо сікли хмари. (Л. Смілянський.) (Птах+ство) веселе примовкло. (П. Тичина.) Скільки краси в (товариш+стві), в любові людини до людини! (О. Довженко.) Ті очі (юнак+ські) я бачу й сьогодні, і потиски (брат+ські) горять у долоні. (П. Воронько.) І в боротьбі з (боягуз+ством) потрібна мужність. (Народна творчість.)
Завдання : записати групами спільнокореневі слова, в яких чергуються приголосні [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з], [ц], [с].
Зразок: горох – горошина – в горосі.
Крижина, в оці, крига, мушка, плуг, жінчин, око, муха, очний, плужок, книзі, ручка, рука, мусі, кризі, на плузі, жінка, книжечка, жінці, книга, руці, козак, на розі, пастух, бік, у русі, пастуше, козаче, друг, на боці, ріг, рух, друже.
3. Домашнє завдання (обов’язкове для всіх)
Немає коментарів:
Дописати коментар