Тема. Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими обставинами.
1. Опрацювання таблиці.
2. Інтелектуальна розминка (відповіді дайте письмово)
- Яке речення називають простим?
- Чим воно може ускладнюватися?
- Чим відрізняються однорідні члени речення від словосполучень?
- Які члени речення не є однорідними?
- Чим відрізняються однорідні означення від неоднорідних?
- Для чого використовуються при однорідних членах речення узагальнювальні слова? Які розділові знаки ставимо у таких реченнях?
- У яких випадках у реченнях із однорідними членами між ними ставиться крапка з комою?
- Назвіть умови відокремлення непоширених і поширених означень.
- Коли відокремлюються прикладки?
- Чим можуть бути виражені відокремлені обставини?
3. Тренувальна вправа.
Запишіть, розставляючи розділові знаки та пропущені літери. Підкресліть відокремлені обставини.
1. Кармелюк пох...лив голову спершись л...ктями на коліна (В. Кучер). 2. Я пройшов пр...морськими стежками з пів/тисячі кілометрів не перест...ючи захоплюватися бач...ним навколо (О.Довженко). 3. Виблискувала в лузі річка і звиваючись губилася в зелених шатах набережного гаю (А. Шиян). 4. Не вечеряючи ліг (Македон) на д...вані (А.Шиян). 5. Любив їдучи на возі з лугу д...витися лежачи на зоряне небо (О. Довженко). 6. Яків п...ресилюючи біл... прикладає руку до облич...я і не знає чи то сл...ози чи роса тр...мтить на його щ...ках (М. Стельмах).
4. Домашнє завдання (обов’язкове для всіх)
Написаний конспект сфотографуйте і надішліть на електронну адресу викладача oxаnа.dudnik@ukr.net або на Вайбер 0963300403 для перевірки.
Немає коментарів:
Дописати коментар