понеділок, 18 жовтня 2021 р.

19.10.21 6 кухар;пекар Українська мова

 Тема. Утвердження лексичної норми в словниках української мови (повторення й узагальнення).

1. Робота з відеороликом.

Зробіть опорний конспект.



2. Вибірковий диктант

► Прочитайте. Випишіть слова, ужиті в переносному значенні. З якою метою автори використовують їх?

Письменникові багато треба вчитися в землероба. І найперше — прополюванню. Придивіться, як безмилосердно прополює городник свої грядки — все кволе, зайве, незріле — геть з поля! А як нещадно обрізує виноградар лозу, залишаючи, здавалося б, потворні цурпалочки... Читаєш не раз книгу і бачиш, як тут мало пололи, обрізали. Здорове й сильне «заглушили» бур’яни, чагарники (М. Дочинець).

3Лексикографічний практикум 

► Пригадайте відомі вам прийоми тлумачення лексичного значення слова. Оберіть із переліку слова для пояснення лексичного значення слів. Із кожним словом складіть і запишіть словосполучення.

Літепло, мушля, зашарітися, шаленіти, паленіти, цибатий, отава, купина, узбіччя, легіт, торік, перезва, второпати.

► Доберіть до дієслів, що є у складі словосполучень, синоніми. Які із синонімів є власне українськими словами? У разі потреби зверніться до словника синонімів https://ukrainskamova.com/publ/slovnik_sinonimiv/21.

Нехтувати порадою, неволити до роботи, незчутися з радості, не вгавати у розмові, непокоїтися за близьких.

4. Завдання

► Випишіть із мовлення відомих людей на радіо, телебаченні, інших ЗМІ приклади недбалого поводження зі словом (порушення норм сучасної літературної мови).

5. Домашнє завдання (обов’язкове для всіх)

Написаний конспект  сфотографуйте і надішліть на електронну адресу викладача oxаnа.dudnik@ukr.net або на Вайбер 0963300403 для перевірки.

Немає коментарів:

Дописати коментар

27.12.23 97 група трактористів Українська література

  Тема.    Стилістична роль неологізмів і застарілої лексики. 1.   П овторення ► Прочитайте текст. На які дві групи ділиться активна лексика...