Тема. Образ українського інтелігента Степана Радченка в романі «Місто». Морально-етичні колізії твору. Жіночі образи в ньому. ТЛ: урбаністичний роман
1.Робота з таблицею.
Заповніть колонки «Позитивні та негативні риси. С. Радченка». Зробіть висновки.
Позитивні риси |
Негативні риси |
Талановитість |
Черствість душі |
Мрія принести на село «нове
життя» |
Байдужість до людського горя |
Наполегливість |
Брутальна поведінка з жінками |
Працелюбність |
Кар’єризм |
Здатність до самоаналізу |
Заздрість |
Філософське мислення |
Прагнення слави, визнання |
Ділові якості |
Безвідповідальність за
аморальні вчинки, спроба виправдати їх |
Висновок: Ми переконані, що
Степан Радченко є взірцем цілеспрямованої людини і в нього є чому повчитися,
бо…
|
Висновок: Ми переконані, що
Степан Радченко є цинічним егоїстом, бо… |
-Надійка
– це символ села. Зустрічаючись з нею, Степан почував себе ще чужим у місті.
Згодом Радченко зрозумів, що місто треба підкорити, а не ненавидіти. Він – це
нова сила, яка покликана змінити його. Герой впевнений, що повинен навчатись,
здобути вищу освіту, щоб потім повернутися в село.
-«Мусінька»
(Тамара Василівна Гніда) – той період у житті Радченка, коли він не
відчуває себе ще причетним ні до села, ні до міста, але знайомиться з усім тим,
що символізує причетність до міста.
-Зоська Голубоська – типовий міський персонаж. Вона
символізує утвердження Степана в місті. Подружився з нею, Радченко почав багато
читати, відвідувати музеї, театри, посилено працювати. Він перетворився на
міщанина, відчув потребу рухатися далі, а Зоська уже заважала йому.
-Маргарита
– актриса, новий любовний об’єкт Радченка. У стосунках з нею герой відчуває
себе вже частиною міста, прагне насолоджуватися всіма перевагами міського
життя. Однак Рита – тимчасова і фальшива, як усе у місті. Радченко тягнеться до
неї, як до останньої своєї надії, але він не відчуває щастя, душевного спокою,
гармонії.
3. Літературний диктант
1.
Який відтинок студентського життя
скидається на лихоманку?
2.
Куди влаштувався Степан після
того, як «виявив цілковите розуміння, чому людина ходить по вулицях за основними
правилами у справах на адресу з наказу»?
3.
Доповніть формулу міщанського
побиту: «Сьогодні, завтра, через місяць …» (те саме) Хто з образів-персонажів так живе? А Степан? Як цьому запобігти?
4.
Читаючи вечірні лекції курсантам,
Степан певно і ясно вів слухача, як Вергілій, Данте пекельними шарами, що
стриміли до центру, де сидів сам Вельзевул». Хто такий Вельзевул тут?
5.
За кого пив поет Вигорський, яка
«зробила людям хоч і миршавий подарунок, але єдиний в її гамані»? Який
подарунок?
6.
Що порівняне з «довгим
алгебрійним завданням, де після всіх зусиль, розкривши дужки, дістаєш нуль»?
Про яке кохання йде мова? Чи
можете ви заперечити?
7.
Що «вічний, мінливий і живий
добродій»? У чому мінливість книжки як
джерела світла?
8.
Що «найжорстокіший шахрай»?
9.
Якої здатності не втрачають
літературні трупи?
10.
Що, на думку Вигорського, є «милицями для
кривих письменників»?
11.
Чого людині краще не робити, щоб «не опадати»? Чи згодні ви з таким підходом до
життя?
12. Із яким мистецтвом порівняно виступ критика Михайла Світозарова?
4. Домашнє завдання (обов’язкове для всіх)
Написаний конспект сфотографуйте і надішліть на електронну адресу викладача oxаnа.dudnik@ukr.net або на Вайбер 0963300403 для перевірки.
Немає коментарів:
Дописати коментар