Тема. Повторення вивченого за рік.
1. Робота з текстом
► Прочитайте. Складіть план тексту. За планом поділіться інформацією з товаришем по парті.
Сучасна лексикологія розвивається за двома основними напрямами. Один — створення спеціалізованих словників, у яких би містилась інформація лише одного типу: наприклад, тільки про написання слова, тільки про його походження, тільки про способи його поєднання з іншими словами та ін. Інший напрям — створення комплексних словників, які б уміщували якомога більше відомостей про слово: не лише давали б тлумачення його значень, граматичні характеристики, правила вимови та написання, але й описували б його смислові зв’язки з іншими словами, особливості його використання в різних стилях, його словотворчі можливості.
Різноманітні типи словників розробляються залежно від того, для кого вони призначені. Так, наприклад, існують академічні словники, які містять найповнішу інформацію про слово, та навчальні, які мають на меті навчити людину, яка оволодіває мовою, правильно використовувати слово. Є словники, адресовані усім, розраховані на будь-якого читача (наприклад, «Тлумачний словник української мови»), та словники-довідники, призначені для людей певних професій (наприклад, «Словник наголосів для працівників радіо та телебачення»). Особливий тип складають словники для різних технічних, прикладних цілей: наприклад, для машинного перекладу та ін. (З підручника).
2. Комунікативний практикум (письмово)
· Що значать поняття норма, лексична норма?
· Як лексичні норми утверджуються в словниках української мови? Наведіть приклади.
· З якими словниками ви працюєте частіше?
· Що є мова для людини і як до неї слід ставитись?
· Як уроки української мови сприяють підвищенню мовної культури молодої людини?
Немає коментарів:
Дописати коментар